2015. jún 03.

Tarts velem!

írta: tolvajnorbert
Tarts velem!

Lassan egy évtizede küzdök jelentős túlsúllyal. Két éve volt egy próbálkozásom, ami nagyon jól indult. Néhány hét alatt ledobtam 30 kg-ot. Nem volt könnyű, de sikerült. Persze még ezzel sem értem el a célomat. Volt egy pont, ahol nem ment tovább.

Elsőre lehet, hogy furcsa lesz ez a bejegyzés egy párkapcsolati blogban, de remélem a végére mindenkinek világos lesz, hogy miért is írok erről. Nem zavar kövérségem. Igaz engem már évek óta nem zavar. Jól megvagyok. Igaz néha szorít itt, fáj ott, de alapvetően megtanultam együtt élni vele. Simán csinálok önön kövérségemből gúnyt, és őszintén tudok magamon nevetni.

merleg.jpg

De a munkám során látom, hogy ez nem megy mindenkinek ilyen könnyen. Nekem könnyű dolgom van, mert a feleségem, a csodás kisfiam, a szüleim, és úgy egészében véve a környezetem megszokta, hogy ilyen vagyok. Így fogadtak el, így szeretnek. De pontosan tudom, hogy abban az esetben, ha társat kellene keresnem az egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb hátrányommá válna a túlsúlyom. Korábban írtam már arról, hogy kövérként esélyed sincs a társkeresésre. Ez a véleményem nem változott. Sőt! Egyre több visszajelzést kapok, ahol ebben túlsúlyosok megerősítenek. De hogyan tudok nekik, a túlsúlyos, kövér társkeresőknek segíteni?

Néhány napja töröm már ezen a fejem és úgy döntöttem, hogy elindítom a Kövérsrác 2.0-t. Az első rólam szólt, és ha egy kicsit kitartóbb vagyok, akkor most 60-70 kilóval könnyebb vagyok. De nem voltam, és milyen jó ez most! Így nem egy botsáska akarja megmondani nekünk kövéreknek, hogy le tudtok fogyni, hanem mi mutatjuk meg. Na nem másnak, hanem saját magunknak. Nem az a cél, hogy sportszergyártók mögénk álljanak és támogassanak, hogy szuperbogyókat reklámozzunk, vagy dzsungeldzsúszókat igyunk reggeltől estig. Nem akarom senkinek sem megmondani, hogy mit csináljon, milyen módszerben higgyen. Egyszerűen csak támogatás akarok adni Neked, ha úgy érzed, hogy egyedül nem tudsz lefogyni. Akkor is tarts velem, ha menne egyedül, de sokkal mókásabb ezt másokkal megosztani. Persze azt sem baj, hanem vagy túlsúlyos, csak egyszerűen tartozni akarsz egy közösséghez, amelyik jó mókának élni meg a mindennapokat. Manapság úgyis hiány van emberi közösségben, ahol odafigyelünk egymásra, támogatjuk egymást. Reményeim szerint ez egy ilyen közösség lesz.

Ha úgy érzed, hogy van kedved velem tartani, akkor likeold a Kövérsrác Facebook oldalát. Nem holnap kezdjük, hanem még ma, és akkor holnapra akár már könnyebbek is lehetünk.

Szólj hozzá

közösség kövérség fogyás túlsúly Kövérsrác