2014. már 27.

Papás-Mamás

írta: tolvajnorbert
Papás-Mamás

Egy érdekes dologra figyeltem fel a minap az oviban, a mikor mentem a gyerekért. Egy 5 éves nagyfiú büszke apukájaként az tűnt fel, miközben a gyerkőc pakolja el a játékokat helyére, hogy a lányok olyat játszanak, mint amilyet az én gyerekkoromban még nem játszottak.

scott-webb-59043-unsplash_480.jpg

Először azt hittem, hogy rosszul hallok, ezért megkérdeztem a fiam, hogy mit játszanak a lányok. A válasz egyszerű volt: Jaj, apa! A lányok most éppen randizósat játszanak!

Meglepett a válasz, és pusztán kíváncsiságból tovább kérdezgettem és ő elmesélte, hogy milyen is ez a játék. A lényeg, hogy a lányok egy játék mobillal vagy akár egy fakockával úgy tesznek, mintha randit beszélnének meg egy fiúval. Ez hosszú folyamat. Majd egy másik lánnyal, aki a barátnő a játékban kibeszélik a fiút és megbeszélik, hogy ez miért nem fog működni. Majd eljátsszák magát a randit is. Van, hogy van hozzá fiú is, de ha nincs, akkor vagy kitalálnak egyet, vagy eljátsszák, hogy átverték őket és el sem jött a randira. Arra kérdésemre, hogy miért ezt játsszák az volt a válasz, hogy azért, mert ezeknek a lányoknak az anyukájuk szinte minden este ezt játssza otthon.

Ekkor az én gyerekkorom jutott eszembe. Mi, úgy 30 évvel ezelőtt papás-mamásat játszottunk. Izgi volt az is nem mondom, bár mi akkor a klasszikus apa elmegy dolgozni, majd este olvas, tv-t néz, anya dolgozik, otthon főz, takarít játékot játszottuk.

Kérek mindenkit, hogy ne értsen félre!!! Nem akarok senki felett pálcát törni. Ez egy létező jelenség. Azt az oldalát nap, mint nap megtapasztaljuk, hogy egy-két vagy akár több gyerekes anyák, nők társat keresnek. Ez teljesen rendben van, és el is fogadott dolog.

Meglepett, hogy az társtalanság mennyire kihatással van a következő generációkra. De mi azért dolgozunk, hogy segítsünk mindenkinek társat találni. Remélem, hogy amikor az unokámért megyek az oviba, akkor megint lesz papás-mamás. Mert jó volna, ha minél többen tudnának boldog párkapcsolatban, családba élni és felnőni Magyarországon.

Ha úgy érzed, hogy segítségre lenne szükséged: http://bit.ly/ingyeneskonzultáció

facebook_csoport.jpg

Szólj hozzá

játék gyerek randi gyerekes társkereső papás-mamás